sunnuntai 22. huhtikuuta 2012

L'auberge Espagnole

Jos joku ei ole tuon nimistä leffaa nähnyt, niin suosittelen.:) Suomennettuna siis Espanjalainen kimppakämppä. Ja tämä siis aihe, josta haluan tänään avautua...

Meitä on siis täällä kämpässä kolme ja heti näin alkuun todettakoon, että tämä on ylivoimaisesti paras ja ainakin tähän mennessä vähiten ongelmia aiheuttanut espanjalainen kimppakämppä. Samaan hengenvetoon lisättäköön, että tämä on silti 100% varmasti viimeinen kerta kun asun kimppakämpässä.

Kuten arvata saattaa yhteisasumisessa ongelmia tuottaa mm. siivous tai pikemminkin sen puute. Useasta ehdotuksesta ja kahdesta tekemästäni listasta huolimatta meillä ei edelleenkään ole siivousvuoroja. Kivahan se olisi, jos se näin sujuisi, mutta kun ei suju. Olen niin kyllästynyt likaiseen keittiöön ja siihen, että ennen ruuanlaittoa pitää ensin tiskata jonkun toisen tiskit. Ja siihen että jääkaapissa on usein jotain ällöä pilallemennyttä niin, että koko kaappi haisee. Ja kuka tekee ne inhottavat hommat, kuten uuninpesun tai kylppärin lattiakaivon puhdistuksen? Minä tai sitten ei kukaan. Tuntuu, että mitä enemmän siivoan, sitä enemmän myös saan siivota. Ilmeisesti ajattelevat, että turha vaivautua, kun Laura sen sitten kohta siivoaa. Minulla on meistä kolmesta eniten vapaa-aikaa, mutta se ei mielestäni tarkoita sitä, että minun pitäisi siivota eniten. Ehkä olen myös ensimmäinen, jota sotku häiritsee. En oikeastaan viitsi pyytä tänne kavereita kylään, koska se tietää aina siivoushommaa ennen sitä.

Lisäksi välillä oottaa päähän ihmisten ajattelemattomuus. Eilen Lucas tuli tänne kahden kaverinsa kanssa kahden aikaan yöllä istumaan iltaa. Tyypit kailotti tossa mun oven takana olkkarissa neljään asti. Sitten mulle riitti ja menin sanomaan, et anteeks, mut kello on neljä aamulla ja mä haluaisin jo nukkua... Kenellekään heistä ei näemmä tullut moinen mieleen, mitä en kertakaikkiaan käsitä! Mulla ei tulisi mieleenkään tuoda tänne kavereita keskellä yötä, ellei bileistä tms. olisi erikseen aikaisemmin sovittu. Tämä oli jo toinen kerta ja edellisellä kerralla en sanonut mitään. Lisäksi joululomalla ollessani Lucas oli ottanut oikeudekseen majoittaa kavereitaan mun huoneeseen. Olin hieman hiilenä, kun huomasin että joku oli nukkunut sängyssäni. Huomautin asiasta ja sanoin, etten halua että huoneeseeni mennään ilman lupaa. Tämän pitäisi olla mielestäni itsestään selvää, vaikka ovia ei saakaan lukkoon. No, nyt sitten Kreikasta palatessani sama juttu. Joku känniääliö oli nukkunut sängyssäni ja Lucalla oli vielä pokkaa kusettaa, että ei siellä ole kukaan nukkunut.

Lisäksi hermojani rassaa kissa, jota ei hoideta kunnolla ja joka siksi maukuu ihan taukoamatta. Sehän ei ole kissan vaan omistajan vika. Kissalla on pennut ja se imettää ja sen pitäisi siksi saada vähän enemmän ruokaa. Se ei mielestäni muulloinkaan saa tarpeeksi ruokaa ja muutenkin ottaa niin päähän, että ihmiset ottavat lemmikkejä eivätkä sitten hoida niitä kunnolla.

On tässä muutamana päivänä ärsyttänyt sen verran paljon, että harkitsin jopa muuttamista. Siinä ei kuitenkaan ole oikein järkeä, koska olen täällä enää niin vähän aikaa. Ja sitä sitä paitsi kämppisten kanssa tullaan edelleen ihan hyvin juttuun ja pahempiakin ongelmia voisi olla.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti